zbieranie soku z brzozy | collecting birch sap



Okazuje się, że pozyskiwanie soku z brzozy jest niespodziewanie proste. Wystarczy sekator/nóż, butelka, sznurek i dorodna brzoza. 
Nie zależało mi na dużej ilości soku, traktuję to jako ciekawostkę, więc spośród kilku sposobów, które można znaleźć w Internecie (polecam film Klaudyny Hebdy), wybrałam taki, którym nie kaleczymy zbytnio drzewa i do którego nie potrzebujemy siekiery czy wiertarki .
Wczoraj przycięłam gałązkę brzozy o grubości palca (sok zaczął kapać od razu), nałożyłam na nią butelkę, przywiązałam sznurkiem do gałązki i do pnia (ważne, bo soku przybywa i pod jego ciężarem butelka się osuwa). To samo zrobiłam na innej brzozie. 

Dzisiaj zdjęłam butelki z sokiem. W sumie nakapało do nich około jednego litra bezbarwnego soku (byłoby go więcej gdyby nie mróz): 

Jak smakuje sok z brzozy? Jak lekko posłodzona woda. Zdecydowanie smaczniejszy jest schłodzony i z dodatkiem plasterka cytryny.

Komentarze

Prześlij komentarz

Zapraszam do dyskusji!