Zieleń to życie 2015 - najpiękniejsze rośliny i stoiska | Green is Life 2015 - the most beautiful plants and stands

Po kilku latach przerwy wybrałam się na wystawę Zieleń to życie. Słyszałam niezbyt pozytywne opinie na temat wystawy, ale mi się podobało. Może dlatego, że tak dawno na niej nie byłam :)
Oczywiście wyszłam stamtąd obładowana folderami i z aparatem pełnym zdjęć, którymi chcę się z Wami podzielić.

STOISKA

Przede wszystkim moją uwagę zwróciło stoisko Szkółki Bylin Olgi i Marcina Dąbrowskich z mnóstwem kwitnących bylin:

Było tam kilka odmian jeżówek, m. in. przepiękna 'Southern Belle':

Kolejne piękne stoisko należało do CLEMATIS Źródło Dobrych Pnączy. Kto zna, ten wie, że to nie zaskoczenie :) Wśród wielu oryginalnych pnączy był m.in. cytryniec chiński i kolcowój szkarłatny, znany lepiej jako jagody Goji:

Wśród ładnie urządzonych stoisk należy wymienić również to należące do szkółki drzew, krzewów i bylin Bracia Dębscy:
oraz duże stoisko szkółki Szmit:

Zaciekawiła mnie także oferta Bunk Pflanzen, szkółki specjalizującej się w rozmnażaniu roślin z nasion. Są to gównie bardzo ciekawe gatunki drzew i krzewów. Z założenia takie rośliny są silniejsze i powinny mieć lepiej rozwinięty system korzeniowy.

ROŚLINY

Jeżeli chodzi o same rośliny, oprócz wyżej wymienionej jeżówki bardzo spodobały mi się dwie hortensje. Pierwsza to hortensja ogrodowa z serii 'Magical®' - 'Amethyst':

Druga to hortensja drzewiasta 'Pink Annabelle':


Kolejna ciekawa roślina to jarzmianka większa odmiany 'Abbey Road':


Moją uwagę zwróciły też róże: te z serii 'Babylon Eyes®' ze szkółki Hajdrowscy, m.in. słabo widoczna (w ogóle słabe zdjęcie, niestety) na pierwszym planie odmiana 'Pastel':


oraz róże ze Szkółki róż Hyżowie:


Oczywiście było wiele innych ciekawych roślin, ale niestety w słabych warunkach oświetleniowych mój aparat nie dawał rady. Ku pamięci poniżej zamieszczam ich listę:
- floksy wiechowate w wielu różnych kolorach na stoisku szkółki Ogrody o Zielonych Progach (a jak tam pachniało!),
- gaura biała na stoisku E-Clematis (urocza zwiewna roślina z delikatnymi kwiatami),
- liriope szafirkowata na stoisku Szkółki Bylin Barcikowscy (piękna),
- werbena patagońska na stoisku Majewscy Szkółka Roślin Wrzosowatych (wysoka, nie pachnie),
- lipa Henry'ego na stoisku holenderskiej szkółki J. D. Van De Bijl (jakie kwiaty!),
- malina 'Ruby Beauty' na stoisku... nie pamiętam, ale nazwa odmiany warta zapamiętania - piękny okrągły i niski krzaczek, nie takie długaśne pokładające się pędy.

Na koniec zapraszam do przeczytania postu dotyczącego Konkursu Roślin Nowości.

Komentarze