Szarlotka jaglana z 3 składników


Tego typu szarlotkę pierwszy raz jadłam u Miłki. Zachwyciłam nie tylko smakiem, ale też niezwykle prostym sposobem w jaki ta szarlotka powstaje. Przepis - jak to ja - trochę zmieniłam od tego czasu. Zrezygnowałam z rodzynek i dałam więcej jabłek. Ostatecznie szarlotka ma w sobie dosłownie trzy składniki: kaszę jaglaną, jabłka i cynamon. Serio - nic więcej!
Jaglana szarlotka najlepiej mi smakuje z kawą - jako drugie śniadanie lub deser. Przepis jest dziecinnie prosty a jedyne o czym trzeba pamiętać, to to, że ciasto przed pieczeniem musi odczekać przez kilka godzin. Najlepiej więc je przygotować wieczorem i upiec rano następnego dnia.

Szarlotka jaglana - przepis

Na 8-10 porcji potrzebujemy:
  • 200g surowej kaszy jaglanej
  • 800g jabłek startych na tarce jarzynowej (najlepsze są odmiany które się nie rozpadają przy pieczeniu, np. Jonagored)
  • 2 łyżeczki cynamonu

Kaszy nie gotujemy, jabłek nie obieramy. Wykrawamy tylko gniazda nasienne, które można przeznaczyć na kompot lub zupę.

Łączymy wszystkie składniki i wkładamy do podłużnej blaszki wyłożonej papierem lub do naczynia do zapiekania (zdjęcie obok).

Ciasto przykrywamy nadmiarem papieru lub drugim kawałkiem papieru i zostawiamy na minimum godzinę a najlepiej na noc.

Następnego dnia wkładamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 st.C. Nie odkrywamy ciasta. Pieczemy 80 minut, a po tym czasie wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy do ostygnięcia.

Papier zdejmujemy dopiero jak ciasto ostygnie, bo kasza przywiera do papieru.

Jaglana szarlotka jest dosyć słodka i bardzo aromatyczna. Smakiem i zapachem bardzo przypomina tradycyjną szarlotkę. Nie chcę pisać że to zdrowsza alternatywa. Ale w porównaniu z tradycyjną szarlotką nie ma tu tłuszczu i dodatku cukru. No i nie potrzebne są jajka więc ciasto jest wegańskie. Mam nadzieję że będziecie je piec!

Komentarze

Prześlij komentarz

Zapraszam do dyskusji!