W końcu trafiłam do Ogrodowiska!

Planowałam wybrać się do Ogrodowiska w Przypkach już od jakiegoś czasu, ale jakoś się nie udawało. Aż w końcu dwie instagramowe ogrodniczki, Asia i Ola, postanowiły zorganizować spotkanie instaogrodników  - w Ogrodowisku właśnie - i to mnie zmobilizowało. Chwała Wam za to! Wybraliśmy się zatem z K. i J. do Ogrodowiska w sobotę 8 czerwca. (Co istotne, bo Ogrodowisko zazwyczaj jest otwarte w niedziele, i to nie wszystkie.)

Czym jest Ogrodowisko? To ogrody pokazowe stworzone przez panią Danutę Młoźniak na powierzchni około 1 ha. Znajdują się tu dwie szklarnie, ogród różany oraz rabaty daliowe, astrowe, hortensjowe, limonkowe, Piekło-Niebo, wiosenne, skośne, cebulowe kwadraty w trawniku, warzywniki i kurnik. Jest różnorodnie i ciekawie. Jest tu dużo ozdób (fontanny, rzeźby, lustra), ale zazwyczaj w bardzo dobrym guście. Szczególnie mnie zachwyciły dwa duże zbiorniki wodne - staw i basen kąpielowy. 

Rośliny są bujne i zadbane, choć ogród jest jeszcze młody. Podczas gdy rabaty bylinowe wręcz wylewają się na trawnik, drzewa nie dają jeszcze cienia, a na brzegach ogrodu przez siatkę widać sąsiednie pola. Niemniej jednak można tu miło spędzić czas w otoczeniu zieleni, obserwować kolekcje roślin oraz detale ogrodowe. Można się tu po prostu zrelaksować - poczytać książkę lub posłuchać dźwięków natury. Można chodzić boso po trawnikach albo poleżeć na leżaku przy stawie. Dla odwiedzających jest też zaaranżowana samoobsługowa kawiarenka.

Koniecznie też muszę dodać, że pani Danuta zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Widać w niej pasję i dużą pracowitość; ma mnóstwo energii i zawsze ma w zanadrzu coś ciekawego do powiedzenia na temat jakiejś rośliny czy innego elementu w ogrodzie. Jest autorką wielu książek poradnikowych (ja mam dwie i polecam!), które można kupić na miejscu - w Ogrodowisku. 

Polecam Wam to miejsce. Jak już wspominałam, otwarte jest w niedziele. W tym roku do połowy października. Poniżej zostawiam linki i adres. 





















Adresy

Ogrodowisko Ogrody Pokazowe
Olszowa 19, 05-555 Przypki (około 33 km od Warszawy pomiędzy trasami 7 oraz S8)
Google Maps: https://maps.app.goo.gl/Su2SW5FX9mH4Jar26
https://www.ogrodowisko.pl/ogrody-pokazowe
Ważna informacja: za wstęp płaci się gotówka lub blikiem, koszt to 25 zł.